Kevés frusztrálóbb dolog van az életben, mint az, ha a fáradságos munkával összehozott webáruház nem működik. Az embernek van egy csodálatos ötlete, a fejében az egész értékesítési gépezetet felépíti. Aztán a valóságban is: fényképek ezrei, megírt cikkek, leírások kerülnek a weboldalra. Jogszabályok százain hámozod át magad, hogy minden tökéletes legyen. Éjszakákon át válogatod a színeket, izgatottabb vagy mint amikor a lakást festettétek.
Végül élesedik a website, ülsz előtte, és….. semmi. Nem csak aznap, hanem másnap se. És a következő héten is csak anyukád vásárol, hogy ne legyél annyira elszomorodva.
Hát ez nem az a forgatókönyv, amit szeretnénk.
Mi lehet az oka, hogy sok – még nem is olyan klassznak kinéző – webáruház hasít, míg jónéhány gondosan összerakott alig botorkál?
Forgalom
Amikor webes vásárlást akarunk generálni, akkor elengedhetetlen hogy az emberek meglátogassák a webshopodat. Az első amit szeretnénk, hogy egy megfelelő számú látogatót érjünk el, ez logikus.
Azonban arra is figyelni kell, hogy a megfelelő embereket érjük el. Hiába nagy a látogatottságod, ha nem azok néznek be hozzád, akiknek a te termékedre, szolgáltatásodra van szüksége. Ezeket nagyon könnyen kiszűröd: az Analitics megmutatja. Ha a látogatóid abban a pillanatban visszapattannak, bezárják az oldalt ahogy meglátják, az nagyon nem jó jel.
Lehet a webáruház, a design hibája is, de az inkább pár másodperc után jelentkezik. Ha azonnal bezárja, az azt jelenti, nem ide akart jönni.
Hogyan orvosold?
Keresd meg az ideális vásárlódat. Profilozd, mint a nyomozók. Ki ő? Hol él? Milyen idős? Mit olvas? Hova kattint? Ha tudod, milyen ember, mik a szokásai, hol éred el, akkor már sokkal jobb hatásfokkal tudod a hirdetéseket beállítani és őket elérni.
Optimalizálj
Ha már a megfelelő emberek látogatják az oldalt, és még mindig csak csöpögnek a megrendelések, könnyen lehet, hogy az oldalt nem sikerült jól optimalizálni.
Mire lehet optimalizálni?
Tartalom – SEO: Az elsődleges szempont. Rendben vannak a kulcsszavaid? Optimalizáltak rá a szövegeid? Rendben vannak a meta-tagok?
Mobil: A netet teljesen uralják már a mobilok. A látogatások 70!-a általában már mobilról történik. HA az oldalad erre nem optimalizált, vagy a sebesség lassú mobilon, vesztettél.
Sebesség általában: Ha nem töltődik be az oldalad 1 mp alatt, elvesztél. A mai gyors világban senki nem nézeget homokórát, bezárja és tovább lép- erre nagyon figyelj!
CTA gomb hiánya
CTA – vagyis Call To Action, a cselekvésre felhívó gomb a webáruházak lelke. Végül is vásárolni akarnak az emberek, nem? És te is azt akarod hogy vásároljanak. Szóval legyen az a gomb látható, és főleg: egyértelmű, hogy kattintható. Ne olvadjon bele a dizájnba, legyen az a legfeltűnőbb elem.
Lehet, hogy számodra más a fontos, mint a vevő számára. Mást emelnél ki, másra vagy büszke. De gondolkozz a vásárlód fejével (lásd 1. pont – megint ide lyukadunk ki) ő mit akar? Neki mi a fontos? És ennek tudatában építsd fel az oldalt.
Nagyon meglepődnél, mi minden hiba lehet egy oldalon, ami befolyásolja az eladásokat. Azonban ha van egy jó piackutatásod, egy jól felépített buyer-personad akkor könnyebben indulsz neki a webshop felépítésnek.
Ha nem jönnek az eladások, ne félj változtatni. Cserélj ki dolgokat, használj A/B teszteket és mérj, mérj. Látni fogod, ha változás van, és azt is, ha jó úton indultál el.